V předchozím díle jsem načal povídání o násobnosti, nyní jej dokončím. Poměrně zásadní pravidlo nazvané value_specification_constant nám říká, že nelze hranice násobnosti měnit např. za běhu aplikace, ale je to neměnná hodnota.
Ukažme si to na příkladu: řekněme, že budeme chtít pořádat soutěže družstev ve štafetě. Každá soutěž bude mít určen minimální a maximální počet družstev, které se jí mohou účastnit. Jak takovou násobnost zapsat? Určitě ne tak, jak je vidět na následujícím obrázku:

Správná úvaha je ta obecnější. Tedy že když chci soutěžit, potřebuji alespoň dvě družstva. A maximální hodnota může být libovolná. Omezená pak bude hodnotou v atributu Maximum družstev třídy Soutěž.

Konečně poslední definované pravidlo nazvané value_specification_no_side_effects zakazuje, aby vyhodnocování horní a dolní hranice mělo vedlejší efekt, tedy aby provádělo nějaké změny v modelu.
Co na to Sparx EA?
Jak již bylo řečeno v předchozím díle, nic. Jak vidíte výše, lze cokoliv.
Douška
Celý seriál 30 pravidel UML byl revidován, upraven a knižně vydán. Pokud jej chcete mít k dispozici v papírové podobě, navštivte stránky nakladatelství Elebedial.
Buďte první kdo přidá komentář