Pravidlo, o kterém bude právě řeč, bych doporučil si více než jen zapamatovat. Moc lidí ho nezná a vznikají kvůli tomu diagramy, které s UML nemají skoro nic společného (ač autoři tvrdí opak).
Hrana aktivity (ať už objektová nebo řídící) vždy vede z jednoho zdroje k jednomu cíli. Pravidlo nazvané source_and_target říká, že pokud je tato hrana přímo vlastněná aktivitou (a že tomu tak v drtivé většině případů je), pak zdroj i cíl musí být přímo či nepřímo obsaženy v takové aktivitě. V praxi to tedy znamená, že nelze mít hranu aktivity, která má zdroj v jedné aktivitě a cíl v jiné (viz také článek nazvaný Aktivita nebo akce).

Co na to Sparx EA?
Opět, znovu a znovu. Sparx EA toto pravidlo ignoruje a dovoluje uživatelům dělat špatné diagramy.

Douška
Celý seriál 30 pravidel UML byl revidován, upraven a knižně vydán. Pokud jej chcete mít k dispozici v papírové podobě, navštivte stránky nakladatelství Elebedial.
Pochopil jsem správně, že nesmíme uvnitř Aktivity nakreslit jinou Aktivitu?
Zjednodušeně řečeno ne. Konkrétněji: aktivita je mj. v metamodelu odvozená od třídy a třída má mj. tzv. nested classifiers. Ty se mohou zakreslovat ve speciální oblasti (compartmentu), ale plati to v případě, že pro zobrazení aktivity použijeme „klasifikátorovou“ notaci. V běžně zakreslované aktivitě to však neděláme. A i kdybychom to udělali, tak ji nesmíme spojit s řídící či objektovou hranou.