Bonusové pravidlo č. 1: informační toky

Informační toky milují především integrační analytici a architekti řešení. Jedná se o velmi efektivní znázornění, že z nějakého zdroje tečou data k nějakému cíli. Těmito zdroji a cíli bývá nejčastěji komponenta, ale nemusí tomu tak být.

Existuje totiž pravidlo nazvané sources_and_targets_kind, které povoluje mít za zdroj či cíl informačního toku tyto prvky:

  • aktér,
  • uzel (používaný v diagramech nasazení),
  • případ užití,
  • artefakt,
  • třída,
  • komponenta,
  • port,
  • vlastnost (property, např. atribut třídy),
  • rozhraní,
  • balík,
  • uzel aktivity,
  • oblasti (používané v diagramech aktivit, anglicky partition),
  • libovolné chování (tedy např. aktivita) a
  • specifikace instance (pokud její klasifikátor není nějaký vztah).

Seznam je to úctyhodný a pro praxi naprosto dostačující.

Co na to Sparx EA?

Jestliže budete chtít udělat informační tok mezi prvky, kde nemá co dělat, Sparx EA zobrazí chybové hlášení a vztah nevytvoří.

Douška

Celý seriál 30 pravidel UML byl revidován, upraven a knižně vydán. Pokud jej chcete mít k dispozici v papírové podobě, navštivte stránky nakladatelství Elebedial.

About Slávek Rydval 134 Článků
Slávek Rydval začínal jako programátor, ale postupem času se dostal k návrhu softwaru, posléze k integrační architektuře a v současní době pracuje jednak jako architekt řešení a jednak jako školitel UML (základů i příprav k certifikační zkoušce OCUP 2) a nástroje Sparx Enterprise Architect. S UML přišel do styku již na univerzitě, ale opravdu intenzivně se mu věnuje posledních deset let. Na programování však nezanevřel a občas pár řádek kódu napíše.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*