Informační toky milují především integrační analytici a architekti řešení. Jedná se o velmi efektivní znázornění, že z nějakého zdroje tečou data k nějakému cíli. Těmito zdroji a cíli bývá nejčastěji komponenta, ale nemusí tomu tak být.
Existuje totiž pravidlo nazvané sources_and_targets_kind, které povoluje mít za zdroj či cíl informačního toku tyto prvky:
- aktér,
- uzel (používaný v diagramech nasazení),
- případ užití,
- artefakt,
- třída,
- komponenta,
- port,
- vlastnost (property, např. atribut třídy),
- rozhraní,
- balík,
- uzel aktivity,
- oblasti (používané v diagramech aktivit, anglicky partition),
- libovolné chování (tedy např. aktivita) a
- specifikace instance (pokud její klasifikátor není nějaký vztah).
Seznam je to úctyhodný a pro praxi naprosto dostačující.
Co na to Sparx EA?
Jestliže budete chtít udělat informační tok mezi prvky, kde nemá co dělat, Sparx EA zobrazí chybové hlášení a vztah nevytvoří.
Douška
Celý seriál 30 pravidel UML byl revidován, upraven a knižně vydán. Pokud jej chcete mít k dispozici v papírové podobě, navštivte stránky nakladatelství Elebedial.
Buďte první kdo přidá komentář