Generalizace je vztah, který říká, že jeden prvek je obecný a druhý jej specializuje, tedy rozšiřuje nebo upravuje jeho schopnosti. Obecným prvkem může být prvek formuláře, specializovaným pak tlačítko, vstupní pole nebo zaškrtávací pole.
Specializace v uvedeném případě spočívá např. v tom, že každý takový prvek má vlastní metodu na své vykreslení, zatímco obecný prvek jen ví, že taková metoda existuje. Dále např. tlačítko bude mít atribut, jestli je výchozí, zatímco zaškrtávací pole bude mít informaci o tom, je-li zaškrtnuté.
V UML platí pravidlo specialize_type, které nařizuje používat generalizaci pouze mezi kompatibilními prvky (přesněji klasifikátory). Jinými slovy generalizace mezi dvěma třídami je v pořádku, ale mezi třídou a případem užití již nikoliv.
Co na to Sparx EA?
EA vám toto pravidlo kontrolovat nebude. Následující generalizace jsou špatně, ale éáčko mi je dovolilo bez zaváhání vytvořit.
Douška
Celý seriál 30 pravidel UML byl revidován, upraven a knižně vydán. Pokud jej chcete mít k dispozici v papírové podobě, navštivte stránky nakladatelství Elebedial.
Buďte první kdo přidá komentář