Pravidlo 1: Názvy případů užití a aktérů

Obecně platí, že prvek v UML nemusí mít název. Pro případ užití (prvek UseCase) a aktéra (prvek Actor) však UML definuje omezení nazvaná shodně must_have_name. Již z názvu plyne, že pokud použijeme některý z uvedených prvků, tak jej musíme pojmenovat.

Pojmenování případů užití

Jméno může být libovolný řetězec s libovolnými znaky (tedy i české, mezera a další). Případ užití by měl mít v názvu slovesnou vazbu.

Co na to Sparx EA?

Při vytvoření prvku Sparx EA standardně nějaký název přiřadí. Ovšem umožní nám nemít název žádný, a to i v případě aktérů a případů užití.

Douška

Celý seriál 30 pravidel UML byl revidován, upraven a knižně vydán. Pokud jej chcete mít k dispozici v papírové podobě, navštivte stránky nakladatelství Elebedial.

About Slávek Rydval 134 Článků
Slávek Rydval začínal jako programátor, ale postupem času se dostal k návrhu softwaru, posléze k integrační architektuře a v současní době pracuje jednak jako architekt řešení a jednak jako školitel UML (základů i příprav k certifikační zkoušce OCUP 2) a nástroje Sparx Enterprise Architect. S UML přišel do styku již na univerzitě, ale opravdu intenzivně se mu věnuje posledních deset let. Na programování však nezanevřel a občas pár řádek kódu napíše.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*